zondag 11 december 2016

Film recensie: Zootopia


Titel: Zootropolis
Duur: 1 uur en 48 minuten.
Publicatiedatum: 17 februari (Nederland)

Een week geleden ging ik naar de bioscoop met mijn familie. Omdat mijn nichtjes nog jong zijn gingen we Zootropolis kijken. En aangezien ik een grote fan ben van Disney vond ik het niet heel erg om deze film te gaan kijken. Jammer genoeg gingen we de film wel kijken in de middag, dus er waren héél veel kleine kinderen, wat betekende dat ik daar als een van de oudste rond liep als ik de ouders van de kinderen niet mee reken. Dus een klein beetje beschaamd ben ik deze film gaan kijken.


Thuis had ik de trailer alvast gekeken. En om eerlijk te zijn had ik niet erg hoge verwachtingen over deze film, ondanks dat het een film van de makers van Frozen en Big Hero 6 is, wat naar mijn mening twee geweldige films zijn! Uiteindelijk kwamen mijn verwachtingen ook uit, het was niet één van de beste films die ik ooit heb gezien. Naar mijn mening gebeurde er niks wat mijn indruk wekte. Wat ik daarmee bedoel: Frozen was een grappige en een klein beetje zielige film, het verhaal van die film raakte mij, en Big Hero 6 was de eerste film die mij natte oogjes gaf (niet dat ik in de bios wil zitten huilen met mijn nichtjes naast mij, en allemaal vreemden in de zaal...). Ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel, het is geen film die ik voor de rest van mijn leven zal onthouden, zoals Tangled (Tangled is de beste film ooit gemaakt!!). Wat ik wel zal onthouden uit deze film is de luiaard, die is ge-wel-dig. 

 
Zootopia gaat over een konijn genaamd Judy Hops, wie een politie agente wil zijn. Maar helaas kunnen alleen de grote dieren agent zijn in de wereld van Zootopia. Dus een konijn die bij de politie komt te werken is totaal uitgesloten, konijn zijn er om wortel te oogsten. Maar Judy is vastberaden, ze wil al sinds ze een klein konijntje is dolgraag bij de politie, dus ze deed ontzettend haar best om haar droom waar te maken, en ze gaf nooit op. En uiteindelijk lukte het haar, ze kreeg een baan op het politiestation. Maar helaas was dit een beetje een teleurstelling, want het enige wat Judy moest doen was parkeerboetes uitdelen. Dit was niet waar ze al die tijd hard voor had gestreden..

Maar op een dag krijgt Judy een grotere opdracht! Dit leidt haar naar een verdachte die ze al eens eerder had ontmoet, namelijk Nick de vos. Nick en Judy zijn beide gepest vanwege de vooroordelen van hun ras. Samen proberen ze grote criminelen op te sporen, en deze daarna te arresteren. Maar dit is niet hun enige doel, ze proberen ook de vooroordelen te verbannen.


Ondanks dat de film niet zo goed was als ik had gehoopt dat het zou zijn, vond ik het toch een leuke film. Het was naar mijn mening niet zo goed als Big Hero 6, Frozen en Tangled, maar het was gewoon een leuke film. Het was leuk om Judy haar vastberadenheid te zien. De film had een leuk verhaal, en het liet heel duidelijk zien dat je nooit moet opgeven met je dromen.

Laat in de reacties jouw mening van deze film achter! 
Ps. Dit is trouwens een oud bericht, waarvan ik besloot hem toch maar eens online te zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails