vrijdag 27 januari 2017

Mijn plannen voor 2017!


Ja, ja, ik weet het, het is alweer bijna kerst en ik kom nog eens aan met mijn goede voornemens voor 2017. Daarom noem ik dit artikel ook 'Mijn plannen voor 2017!' en niet mijn 'Goede voornemens voor 2017!' alhoewel het wel een beetje op het zelfde neer komt. Deze plannen zullen vooral gericht zijn op mijn blog.

Ik had rond augustus al verteld dat ik twijfelde of ik naast mijn studie ook nog zou bloggen. Ik ben er nu achter gekomen dat ik het enorm pittig vind om alles bij te houden. Ondanks dit wil ik toch echt wel doorgaan met bloggen. Vooral omdat het voor mij een manier is om mijn creativiteit te uiten.
Om eerlijk te zijn ben ik van nature erg lui en daarom zal ik ook niet heel snel een boek lezen. Nu zal je vast wel denken 'Maaar Henriet je hebt een boekenblog??'. Dat klopt inderdaad, door mijn blog ben ik vooral gaan lezen, en kan ik meer plezier halen uit het lezen.
Waarom? Omdat mijn blog een manier voor mij is om mijn gelezen boeken te onthouden. Ik merk nu al dat ik veel van mijn gelezen boeken van vorig jaar al niet meer weet, maar wanneer ik mijn blog terug lees komt er wel weer het een en ander naar boven. Door middel van mijn blog kan ik herinneringen maken.

Naast het bloggen over boeken wil ik het komende jaar ook meer van mijn tekeningen toevoegen. Ik merk dat ik niet meer teken sinds ik het niet meer voor school hoef te doen, en dat vind ik persoonlijk enorm zonde. Ik weet niet of jullie het leuk gaan vinden om tekeningen van mij op mijn blog tegen te komen, maar dat zie ik dan wel weer. Het lijkt mij persoonlijk vooral erg leuk om boek gerelateerde tekeningen en boekenleggers te maken. Kortom borrelt er op dit moment nog een heleboel creativiteit in mij die er op dit moment nog niet uit kan, daarom wil ik graag iets meer van mijn creativiteit toevoegen op mijn blog. Waarschuwing: Ik beloof niet dat ik een goede 'kunstenares' ben.

Verder heb ik als doel om iedere maand 1 boek toe te voegen aan mijn collectie. Ik heb voor dit aantal gekozen omdat ik niet heel veel ruimte heb en omdat mijn bankrekening helaas niet oneindig is.
Daarnaast staat mijn Goodreads challenge dit jaar op 20 boeken, dit zijn er 30 minder dan vorig jaar. In combinatie met mijn schoolwerk denk ik dat 20 een realistisch aantal is, desondanks hoop ik wel enorm veel boeken te gaan lezen in de zomervakantie in het zonnetje. Ik kijk er nu al naar uit!
Ook ga ik in 2017 meedoen aan de Books Ever After ABC reading challenge.

Naast mijn plannen voor mijn blog, is het ook de bedoeling dat ik mijn Propedeuse in 1 jaar haal. Omdat ik het af en toe erg zwaar heb met mijn studie ben ik van plan om 1 keer in de 2 weken te gaan uploaden. Mocht de tijd ooit aanbreken dat ik lekker op schema lig, ga ik wel vaker uploaden. Mijn 'goede voornemens' komen vooral neer op productiever zijn, en meer op een dag doen. Ik heb namelijk snel dat ik een hele dag gewoon wat op bed lig en niks doe... SAAAAI... (ja, dit is één van de redenen waarom ik het zo lastig heb op school).

Ik ben momenteel vooral bezig met berichten voorbereiden voor mijn blog, so stay tuned!

Hebben jullie ook goede plannen voor dit jaar? Of hebben jullie ze al opgegeven en uitgesteld tot volgend jaar? Laat het me weten in de reacties!

2 opmerkingen:

  1. Ik doe ook mee aan de BEA abc. Fijn dat je wel doorgaat met bloggen tijdens je studie. Ik begrijp dat het lastig te combineren is dus doe het lekker wanneer je er tijd voor hebt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaa riet. Je moet ook zeker neit stoppen met bloggen. Fijn dat je nu wel een manier hebt gevonden om door te gaan. En dat naast het school en het nu weer oppakken van het tekenen. <33

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails