vrijdag 8 januari 2016

Boek recensie: Let It Snow


Titel: Let It Snow
Auteur: John Green, Lauren Myracle, Maureen Johnson
Bladzijden: 352
Beoordeling: 3,5 / 5

Om het kerst gevoel nog even te bewaren ben ik Let it snow gaan lezen. Gisteren heb ik zelfs nog even mijn kamer versierd met kerstdecoratie, dus ik denk dat ik een beetje laat ben met kerst? Misschien komt het wel doordat er eindelijk sneeuw is gevallen deze winter!

Let it snow is een boek met drie korte verhalen, geschreven door drie verschillende auteurs. Elke auteur heeft een verhaal geschreven over een personage zijn of haar kerst. Deze 3 perspectieven/personages kennen elkaar, en komen in elkaars verhaal voor. Ik vind deze connectie van de drie verhalen erg leuk.

The Jubilee Express

Het eerste verhaal is The Jubilee Express van Mauren Johnson. Het verhaal gaat over Jubilee haar vakantie, ze moet haar kerst doorbrengen bij haar opa en oma. Jubilee gaat in de trein naar haar opa en oma toe, maar door een grote sneeuwstorm komt de trein onderweg in Gracetown stil te staan. Omdat het nog wel een tijdje lijkt te duren voordat de trein weer gaat rijden, gaat ze uit de trein. Ze gaat naar The Waffle House, daar ontmoet ze een jongen...

A Cheertastic Christmas

Het tweede verhaal is A Cheertastic Christmas Miracle door John Green. Dit verhaal gaat over 3 vrienden die zo snel mogelijk naar The Waffle House moeten komen, omdat er een groep knappe cheerleaders aanwezig is. Het probleem is dat er nog meer mensen zijn uitgenodigd om naar deze cheerleaders te komen, maar alleen degene die als eersten zijn mogen naar binnen. In dit verhaal volg je de 3 vrienden in hun race door de sneeuwstorm richting The Waffle House. (De cheerleaders waren ook in de trein die stil kwam te staan.

The Patron Saint Of Pigs

En als laatste hebben we nog het verhaal The Patron Saint Of Pigs van Lauren Myracle. Dit verhaal gaat over Addie, Addie is erg emotioneel over het feit dat het uit is tussen haar en Jeb. (Jeb was ook in de trein die stil kwam te staan in Gracetown)

Mijn mening

Mijn favoriete verhaal was de eerste, The Jubilee Express. Dit verhaal was zó ongelooflijk lief. Jeb is een héél lief persoon. Aan het einde smolt ik bijna door hem.
"Some people are worth melting for"
- Olaf, Frozen (2013)
Dit verhaal vond ik ook lekker vlot lezen, maar volgens mij had ik het begin van dit verhaal al eens eerder gelezen, het kwam mij namelijk heel bekend voor. Ik kan me alleen niet meer herinneren dat ik ooit dit boek ben gaan lezen...

Ik vond A Cheertastic Christmas Miracle het slechtste verhaal. Ik had grote verwachtingen voor dit verhaal, vooral omdat het door John Green is geschreven, en zowat iedereen al zijn boeken leuk vindt.
Ondanks dat ik Paper Towns nog niet heb uitgelezen vond ik dit verhaal erg op dat boek lijken.
Ik vond dit verhaal totaal niet vlot lezen, ik kwam maar langzaam door het verhaal, ik vond het af en toe saai om te lezen.

En het laatste verhaal, The Patron Saint Of Pigs, vond ik een redelijk verhaal. In het begin had ik echt een hekel aan Addie. Ze was eerst heel egoïstisch, maar verder in het verhaal werd ze steeds minder egoïstisch, waardoor het verhaal ook steeds leuker werd voor mij.
Addie moest een klein theekop varkentje ophalen voor haar vriendin, wat niet ging zoals gepland, doordat ze teveel aan haar zelf dacht. Door dit verhaal ben ik verliefd geworden op theekop varkentjes, ze zijn zo ontzettend schattig!


Conclusie

Al met al is mijn beoordeling van dit boek een 3,5 uit 5. Het is een erg leuk boek om te lezen rond kerst, om lekker in de kerst/winter sfeer te komen. Het eerste verhaal is echt geweldig en het wil je hele dag goed maken (of niet doordat het je eenzaam laat voelen omdat je geen vriend(in) hebt). Het is ook erg leuk dat de drie verhalen elkaar overlappen doordat de personages elkaar kennen, helaas vond ik alleen het eerste verhaal echt goed, want anders had dit echt een heel goed boek kunnen zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails