woensdag 9 maart 2016

7 dingen die mij irriteerden tijdens het bloggen


Ik heb mijn blog inmiddels alweer 3 maanden nu. Dus daarom leek het me leuk om een artikel te schrijven over mijn 7 frustraties die ik had tijdens het bloggen.
En ondanks ik wel een aantal tegenslagen/frustraties heb gehad met het bloggen vind ik het toch nog erg leuk om te doen, en ben ik voorlopig nog niet van plan ermee te stoppen!
Hieronder vind je de 7 punten die mij irriteerden tijden het bloggen de laatste 3 maanden.


  1. Allereerst wist ik de afmetingen van mijn blog niet, en eigenlijk weet ik ze nog steeds niet. Dus wanneer ik mijn header aan het maken was, was deze de eerste keer veel te klein. Ik had wel op Google gezocht naar de afmetingen, maar dat verschilt natuurlijk per blog. Dus toen heb ik mijn hele header weer opnieuw gemaakt, wat in principe uiteindelijk nergens voor nodig was, omdat ik de afbeelding ook gewoon kon vergroten. Maar ja dat wist ik toen helaas nog niet, en heb ik er dus veel tijd aan verspild.
  2. Mijn luiheid was ook een groot probleem. Het liefst heb ik een paar artikelen op voorraad te staan, maar de laatste tijd schrijf ik mijn berichten soms zelfs nog op de dag zelf dat het gepubliceerd moet worden (zoals ik ook nu met dit artikel doe). Ik ben zeker van plan om deze planning te verbeteren!
  3. Ook vind ik de blogspot lay-out niet zo mooi. Zo komt er bijvoorbeeld een schaduw om foto's in je artikel, en persoonlijk vind ik deze schaduw niet erg mooi. Gelukkig vond ik een CSS op Google die deze schaduw verwijdert!
  4. Dit punt irriteert mij wel het meest. Want als ik een bericht typ, en ik dan naar het voorbeeld kijk zijn er ineens uit het niets extra enters in mijn bericht!? Of mijn bericht heeft een heel ander lettertype dan dat mijn bedoeling is.
  5. Ik ben er ook achtergekomen dat bloggen nóg meer tijd neemt dan ik had gedacht. En in combinatie met mijn luiheid heb ik nog wel eens stress om mijn eigen deadlines. Mijn doel is om iedere week 2 boekrecensies en 1 extra artikel te uploaden. En sinds ik ook nog eens niet zo'n snelle lezer ben, is dit nog wel eens lastig.
  6. Dit punt is nog niet eens een groot probleem, maar het is ook niet heel erg handig. Ik heb namelijk altijd veel te veel ideeën in mijn hoofd. Ook ben ik dan erg enthousiast over deze ideeën waardoor ik ze allemaal tegelijk wil uitvoeren, wat er dan weer voor zorgt dat mijn artikelen/ideeën maar half zijn.
  7. Ik zei eerder dat punt 4 mij het meest irriteerde, maar ik denk ik weet zeker dat ik deze nog veel erger vindt. Op een dag wilde ik mijn blog verbinden met Bloglovin' maar ik kreeg de volgende melding "Your blog doesn't connect with BlogLovin" oftewel BlogLovin' kon mijn blog niet vinden, waardoor jullie me niet via daar konden volgen. Ik heb wanhopig Google afgezocht (ik heb zelfs de tweede en derde pagina gebruikt!!), maar ik kon nergens een oplossing vinden. Ik overweeg zelfs om gewoon te stoppen met bloggen (ja ik wilde graag dat mijn blog was verbonden met BlogLovin'). Dus met mijn laatste hoop stuurde ik een mailtje naar BlogLovin', en gelukkig kreeg ik binnen een paar dagen al antwoord. MIJN BLOG WAS GEBLOKKEERD!? Er zou zogenaamd ongepaste inhoud op mijn site staan, en dat terwijl er toen nog maar amper berichten op stonden. Gelukkig was dit maar een misverstand, en hebben ze mijn blog gedeblokkeerd. Dus nu kunnen jullie mij mooi volgen op BlogLovin' (zelf promotie)
Maar gelukkig is in principe overal wel een oplossing of een alternatief voor, dus ik kan er wel mee leren leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails