vrijdag 24 juni 2016

Een boek dat mij heeft verrast - Heart Strings


Titel: Heart Strings (Sweetwater Canyon #3)
Auteur: Maggie Jaimeson
Bladzijden: 244
Beoordeling: 3,5 / 5
Goodreads

Ik heb dit boek gekregen van de auteur door een giveaway op Goodreads, alhoewel ik me niet meer kan herinneren dat ik me had aangemeld voor deze giveaway. Maar alsnog vond ik het erg leuk dat ik een keer een boek had gewonnen. Het duurde helaas wel lang voordat hij werd geleverd, maar dat zal ook wel komen door de afstand.


Weggelopen voor haar verleden

Het verhaal gaat over Sarah Cosgrave, die in principe voor haar jeugd is weggelopen. Haar vader was een alcoholist, en haar 'vriend' van toen verried haar en ging met iedereen behalve met Sarah uit het dorp. Sarah kon het niet meer aan in het dorp en ging in de stad wonen. Daar heeft ze een muziekcarrière en goede vrienden. Maar op een dag krijgt ze een telefoontje van haar ex Tom Pawlak, wie op dit moment voor haar zieke vader zorgt, dat haar vader op sterven ligt, en dat hij wil dat ze nog even bij hem komt om afscheid te nemen. Uiteindelijk besluit ze om toch maar terug te gaan voor haar vader, alleen betekent dit wel dat ze ook Tom weer gaat tegen komen. Kan ze hem nog vertrouwen?


Mijn mening

Allereerst wil ik zeggen dat het feit dat ik dit boek heb gewonnen dit niet betekent dat dat mijn mening heeft beïnvloed. Natuurlijk vind ik het erg leuk dat ik een boek heb ontvangen, maar dat verandert mijn mening in ieder geval niet.

Om eerlijk te zijn had ik geen hoge verwachtingen van dit boek. Maar het einde heeft mij enorm verrast. Ik had niet verwacht dat het verhaal zo zou gaan. Om dit even verder uit te leggen: naar mijn mening begon het boek als een contemporary verhaal, maar eindigde het meer als een thriller. Ik vond deze switch als ik er zo aan terug denk wel erg grappig, maar op het moment zelf voelde het heel raar aan. Alsof er gewoon te veel ideeën in 1 verhaal zijn gestopt.
Aan de andere kant vond ik het verhaal wel leuker na de switch, het verhaal werd spannender, en het werd moeilijker om het boek weg te leggen.

Wat ik ook een leuk detail vind zijn de muzieknootjes tussendoor

Ik blijf de overgang van contemporary naar een thriller-achtig verhaal even 'de switch' noemen omdat ik geen idee heb hoe ik het anders moet aan geven.
Voor de switch had Sarah maar weinig vertrouwen in Tom, ze was bang dat hij haar weer bedroog. Maar na de switch maakte dit wantrouwen plaats voor het thriller verhaal.
Om het dus even kort te zeggen miste ik een sterk karakter in de personages. Als de schrijver aan het einde van  het boek had gezegd dat de Sarah na de switch helemaal geen Sarah heette, en dus niet de Sarah van voor de switch was, had ik dat zeker weten geloofd.

Doordat het verhaal tegen het einde aan steeds spannender werd, en het verhaal nog niet werd afgerond, was ik echt bang dat het boek zou eindigen in een cliffhanger. Toen het boek op zijn spannendst was, had ik nog maar 1 hoofdstuk te lezen!! Ik durfde bijna niet verder te lezen, omdat ik echt geen cliffhanger wilde, maar gelukkig werd het verhaal mooi afgesloten. Ik was erg tevreden over het einde, ik kreeg mijn antwoorden, en we hadden geen cliffhanger. :)


Conclusie

Mede doordat ik geen hoge verwachtingen had voor dit boek, heeft het mij wel erg verbaasd. Om eerlijk te zijn verwachtte ik een saai boek, ik verwachtte dat het christelijke thema heel erg duidelijk terug te vinden zou zijn. Maar dit viel mij hartstikke mee, natuurlijk herkende ik wel wat dingen die bij de geloofsovertuiging horen, maar het was niet storend veel.
Wel vond ik het verhaal erg snel gaan, zoals ik al in de vorige alinea vertelde is een ontzettend spannend moment even in 1 hoofdstuk 'gepropt'. Maar daardoor las het boek wel lekker door.
"Een boek dat mijn verwachtingen voorbij is gegaan, met een heel spannend einde."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails