maandag 9 mei 2016

Blog update #2

Vandaag heb ik een bericht voor jullie met een verandering op mijn blog. Dit is een aardig grote verandering, en hoogstwaarschijnlijk hebben jullie het inmiddels al gemerkt. Ik ga vanaf nu in het Nederlands mijn berichten maken.

Waarom?
Ik heb hier een aantal redenen voor. Ten eerste kost het mij te veel moeite om een bericht in het Engels op te stellen. En omdat ik graag 3 artikelen per week wil uploaden gaat dit gewoon niet samen met onder andere het lezen van de boeken en het leven van mijn leven naast het bloggen.

Ten tweede heb ik ook het idee dat ik me beter kan uiten in het Nederlands. Ik vind de boek recensies die ik in het Engels schrijf erg eenzijdig. Ik denk dat dit vooral komt doordat mijn woordenschat (nog) niet zo breed is, dus ik hoop jullie daarmee meer kwaliteit te kunnen bieden.

Ten derde is het best wel breed om in het Engels te bloggen. Want je kunt mensen van over de hele wereld bereiken. Het is natuurlijk erg gaaf om vrienden over de hele wereld te hebben, maar ik vind het persoonlijk ook wel fijn om me meer te richten op een kleinere groep. Ik zeg wel kleinere groep, maar in de afgelopen maanden ben ik er achter gekomen dat we in Nederland best veel boek-nerds hebben! 

Maar je ging bloggen om je Engels te verbeteren?
Ik ben inderdaad mijn blog begonnen om mijn Engels te verbeteren, omdat ik heel graag wil stage lopen in London of ergens anders in Engeland. Maar ook ben ik bloggen, en de lay-out maken van mijn website erg leuk gaan vinden. Het bloggen is een hobby van mij geworden, maar doordat ik berichten in het Engels moest schrijven had ik het zelf moeilijker en was ik er gewoon te veel tijd voor kwijt, waardoor ik geen zin meer had om een boek recensie of iets dergelijks te schrijven.
Ondanks dat ik nu mijn Engels niet meer kan verbeteren via mijn blog zal ik er nog steeds naar streven om een stage te kunnen lopen in Engeland. Ik heb nog geen idee hoe ik dit ga doen, maar dat zien we dan wel weer.

Maar je voorgaande berichten zijn wel in het Engels geschreven?
Mijn eerdere berichten en de rest van mijn blog is inderdaad helemaal in het Engels. Ik ga in ieder geval alle pagina's en toepassingen op de site vertalen naar het Nederlands. Ik weet nog niet zeker of ik ook al mijn berichten zal vertalen, of dat ik ze verwijder of laat staan. Waarschijnlijk zal ik ze wel gaan vertalen aangezien ik zo'n perfectionist ben, en ik het niet kan hebben dat mijn eerste berichten in het Engels zijn.

En wat ga je doen met je 'Bookstagram'?
Deze zal ik gewoon voortzetten in het Engels. Op dit moment heb ik mijn bookstagram nog heel erg verbonden met mijn blog, doordat ik berichten plaats zoals: 'Vandaag heb ik een artikel geplaats over ... op mijn blog'. Dit zal ik vanaf nu niet meer doen, in plaats daarvan ga ik bijvoorbeeld kleine boek recensies eronder zetten, of ik vertel iets over wat ik die dag heb gedaan, enzovoort.

Als je kijkt naar mijn blog van 1 januari 2016 en mijn blog van vandaag zie je dat er veel is verandert. Dit is omdat ik nog erg op zoek ben naar mijn eigen stijl. Ik wil graag een site maken die bij mij past, en waar ik blij mee ben. Helaas ben ik nog steeds na 5 maanden niet tevreden met de website die ik heb neergezet, ik vind het wel steeds beter worden, maar nog niet goed genoeg. Dus dit zal voorlopig niet de laatste verandering zijn die ik aanbreng, maar wel de laatste 'grote' aanpassing. Ik hoop dat jullie mijn keuzes goed zullen vinden, en ik sta zeker open voor tips. Ik wil dolgraag tips hebben over de lay-out van mijn blog, aangezien ik er zelf nog niet tevreden mee ben.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd naar je Nederlandse blogs, ik kijk er naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi :)
    Ik kijk nu voor de eerste keer op je blog, omdat je me ging volgen op Bloglovin :) thanks daarvoor trouwens!
    Leuk dat je overgegaan bent naar Nederlands bloggen. Dat heb ik ook al redelijk snel gedaan. Ik houd van Engels schrijven, maar ik kan me in t Nederlands ook makkelijker uiten. En als je inderdaad blogt omdat je het leuk vindt, moet t schrijven ook fijn zijn! En er zijn inderdaad ook genoeg Nederlandse bookjunkies te vinden ;)
    Ben benieuwd wat je allemaal nog wil veranderen :)
    Tot de volgende keer!
    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails