maandag 16 mei 2016

Boek recensie: Fairest


Titel: Fairest (The Lunar Chronicles #3,5)
Auteur: Marissa Meyer
Bladzijden: 220 
Beoordeling: 3 / 5

Eindelijk heb ik ook het laatste boek van deze serie uit. Het heeft me echt een eeuwigheid geduurd om dit boek uit te lezen, en dat terwijl ik The Lunar Chronicles een erg leuke serie vond. Ik denk dat ik er 2 maanden over heb gedaan om dit boek uit te lezen. 

Koningin Levana

Dit is een verhaal over Levana. Het is een soort van autobiografie van Levana haar leven. We komen te weten hoe Levana gekroond is tot koningin, en ik kan al verklappen dat dit allemaal niet heel zuiver is gegaan.

Als je de voorgaande boeken in de serie hebt gelezen weet je dat Levana erg op haar 'glamour' is gesteld. In dit boek kom je erachter waarom ze zo bang is dat mensen zien hoe ze er echt uit ziet.

Mijn mening

Zoals Marissa ook erg goed deed in haar vorige boeken, speelde ze ook weer in dit boek met je gevoelens. Op het ene moment heb je ontzettende medelijden met Levana, bijvoorbeeld als je erachter komt hoe het komt dat ze niet zonder haar glamour kan. Maar daarentegen zijn er ook momenten dat je veel haat voelt voor Levana, bijvoorbeeld op het moment dat je te weten komt hoe Levana aan haar macht is gekomen.
Ik denk dat veel mensen uiteindelijk zullen eindigen met een negatieve mening over Levana. Dat komt doordat je eerst alle zielige punten van Levana's leven te horen krijgt, en daarna eindigt het in principe met wraak. Door Levana haar wraakzucht krijgen wij als lezer erge medelijden met de slachtoffers, wat haat zaait voor Levana. 

Ondanks dat ik het wel interessant vond om te lezen over het leven van Levana, heb ik er wel heel lang over gedaan om dit boek uit te lezen. In de boeken Cinder, Scarlet en Cress werd het verleden van Levana erg vaag gehouden, dus dit boek is een leuke toevoeging in de serie. 
Onder andere doordat dit boek geen hoofdstukken heeft, heeft het mij zolang geduurd om dit boek uit te lezen. Want normaal gesproken als ik een boek niet heel erg leuk vind lees ik gewoon iedere avond een aantal hoofdstukken, afhankelijk van het aantal bladzijden per hoofdstuk.

Conclusie

Achteraf gezien vond ik het wel een leuk boek, omdat ik het wel leuk vind dat ik nu meer over Levana weet. Maar op het moment dat ik het boek las had ik niet echt het gevoel dat het een leuk boek was. Ik werd niet echt in het verhaal opgezogen, waardoor ik maar moeilijk door de pagina's heen kwam.
Als je de voorgaande boeken van deze serie erg leuk vond om te lezen, dan is dit boek zeker een aanrader, omdat het laat zien hoe Levana zo wreed is geworden. De informatie die je krijgt is een erg leuke toevoeging op de serie. 
Mijn beoordeling voor dit boek is 3 van de 5 punten, ik had het graag hoger beoordeeld, maar ik kon maar nooit goed in het boek komen.


2 opmerkingen:

  1. Ik ben al een tijdje heel erg nieuwsgierig naar deze serie, maar klopt het dat niet alle boeken naar het Nederlands worden vertaald?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het persoonlijk echt een heel leuke serie! Dus ik raad je zeker aan om het te gaan lezen! :)

    Maar helaas zijn inderdaad alleen de eerste twee boeken nog maar vertaald, maar ik weet verder niet of ze de andere 2 boeken nog gaan vertalen, ik hoop van wel!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails