woensdag 25 mei 2016

Reading challenge update #1


Aan het begin van dit jaar ben ik begonnen aan een reading challenge, deze heb ik samen met Laura en Kristel gemaakt. En aangezien we nu al een aantal maanden verder zijn vind ik het wel tijd voor een update!
Ik moet wel toegeven dat ik nog niet bewust met deze challenge bezig ben geweest, maar ik heb in de tussen tijd wel wat boeken gelezen, dus waarschijnlijk kan ik wel een paar opdrachten wegstrepen.
De challenge zelf is wel geschreven in het Engels, maar in mijn bericht zal ik de Nederlandse vertaling gebruiken.

Voltooide opdrachten

  • Lees een boek over boeken - De Boekendief door Markus Zusak
  • Lees een boek dat is gebaseerd op een serie, of is omgezet naar een serie - Glee door Sophia Lowell (gebaseerd op een serie) & Pretty little liars door Sara Shepard (omgezet naar een serie)
  • Lees een boek van een auteur waarvan je nog nooit een boek hebt gelezen - dit zijn eigenlijk al mijn gelezen boeken. Ik heb heel veel boeken nog niet gelezen, omdat ik nog maar een jaar 'veel' lees.  Als kind las ik wel vaak, maar was ik nog niet echt bewust van best-sellers, ik koos toen mijn boeken door naar de kaft te kijken. Snuf de hond was echt wel één van mijn favoriete boeken toen!
  •  Lees een boek waar iedereen het over heeft - De vijfde golf door Rick Yancey. Dit boek was niet zo lang geleden erg een hype, onder andere doordat de film dit jaar uitkwam. En ik moet toegeven dat het ook echt een goed boek is!
  • Lees een boek met korte verhalen - Let it snow door John Green 
  • Lees een boek met een zomers / strand thema - Dingen die we zeker weten door Jessi Kirby, wat kreeg ik een zin in de zomer door dit boek!
  • Lees een boek wat in een andere taal dan het Engels is geschreven - Het Eiland door S. J. Paul. Ik denk dat ik nog wel opzoek ga naar een ander boek voor deze challenge, omdat ik een Nederlands boek niet helemaal vind tellen...
  • Lees een boek dat zich afspeelt op de middelbare school - Het onmogelijke leven door Kate Scelsa.
  • Lees een boek met meer dan 500 bladzijden - Winter door Marissa Meyer
  • Lees een kort verhaal - Kindred spirits door Rainbow Rowell
  • Lees het eerste boek van een serie die nieuw voor jou is - De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine door Ransom Riggs

Ik heb dus 11 van de 25 opdrachten al afgerond, dat is beter dan dat ik had verwacht! Hoe zit het met jullie lees goals van dit jaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails