maandag 30 mei 2016

Boek recensie: Kindred spirits

Titel: Kindred Spirits
Auteur: Rainbow Rowell
Bladzijden: 96
Beoordeling: 4 / 5

Niet heel lang geleden ben ik met een paar vriendinnen een Goodreads groep begonnen. Al moet ik toegeven dat deze groep (nog) niet echt een succes is. Volgens mij is het al een lange tijd geleden dat er iemand actief was, ik heb er persoonlijk echt geen tijd voor. Maar om nu even tot mijn punt te komen: In de groep zouden we Rainbow Rowell deze maand met z'n 'allen' lezen, en dat is dus ook de reden dat ik dit boek heb gelezen deze maand. Ik keek er erg naar uit om dit boek te lezen, aangezien ik al eerder een boek van Rainbow Rowell had gelezen, namelijk Eleanor and Park, en die vond ik erg leuk!

Star Wars

Dit boek is een kort verhaal over een meisje, Elena, die een aantal dagen voordat de nieuwe Star Wars film in de bioscoop komt, voor de deur in de wachtrij gaat kamperen. Elena verwachtte een lange rij vol met Star Wars fans. Maar uiteindelijk was zij de laatste van de wachtrij van wel drie personen.
Ook had Elena een beetje last van haar moeder, want haar moeder was het er niet helemaal mee eens dat Elena ging kamperen in de wachtrij met die onbekende en misschien wel rare mensen.

Mijn Mening

Voordat ik aan dit boek begon werd ik gewaarschuwd dat je wel een beetje kennis moest hebben van Star Wars om sommige dingen te begrijpen. Nou heb ik nog nooit Star Wars gekeken, dus ik maakte me wel even een beetje zorgen of ik het verhaal dan nog wel leuk zou vinden. Maar ik begon er maar gewoon aan, en ik dacht als ik iets dan niet snap vraag ik mijn beste vriend Google wel even.
Gelukkig heb ik geen moment gehad dat ik me buitengesloten voelde door het boek, maar misschien heb ik wel een paar Star Wars 'grapjes' of verwijzingen gemist, maar dat vind ik geen probleem.

Ik vond dit echt een schattig verhaal. De personages waren erg leuk, precies wat je mag verwachten van Rainbow Rowell. Ondanks dat het een kort verhaal is, heb ik wel het gevoel dat ik Elene en Gabe en Troy (de andere 2 personen in de wachtrij) wel echt heb leren kennen. De karakters hebben allemaal een sterke persoonlijkheid, en dat tegenover de luchtige verhaallijn, maakt dat het een gemakkelijk maar ook een leuk boek is om te lezen. Het is een leuk boek om even tussen al je series en dikke boeken door te lezen. En aangezien het een kort verhaal is, kun je het ook handig gebruiken als boost voor je reading challenge. Al vind ik wel dat je moet lezen omdat je het leuk vindt, niet omdat je degene wilt zijn die de meeste boeken heeft gelezen.

Ik vond dit een leuk kort verhaal om te lezen. Ik vond het zelfs zo leuk dat ik het toch wel een beetje jammer vond dat het boek zo snel uit was. Ik ben echt gaan houden van de karakters. Dit verhaal krijgt van mij 4 van de 5 sterren, wat mij betreft is het zeker een aanrader, zelfs als je helemaal niks met Star Wars hebt (zoals ik). Dit is nu het tweede boek dat ik van Rainbow Rowell heb gelezen, en ik kijk er echt naar uit om meer van haar te lezen.

Ik heb al vaak mensen horen zeggen dat Star Wars echt geweldig is, dus wat ik me even afvraag: Is het echt zo geweldig dat ik binnen nu een korte tijd die films ook moet kijken? Laat het me weten in de comments!