woensdag 3 augustus 2016

Augustus TBR!


Te lezen

Het is de laatste maand voordat ik weer naar school moet, dus ik wil nog even een laatste boost aan mijn reading challenge geven. Mijn reading challenge staat voor dit jaar op 50 boeken, en om eerlijk te zijn loop ik hartstikke goed op schema! Ik heb namelijk al 40 / 50 boeken gelezen, dus wat dat betreft haal ik mijn reading challenge hoogstwaarschijnlijk wel. Maar ik moet natuurlijk niet vergeten dat ik straks weer veel minder vrije tijd ga hebben.

Om mijzelf nog wat te helpen bij deze reading challenge boost ga ik waarschijnlijk meedoen aan de Ohmybookathon mee doen. Waarschijnlijk zal ik geen hoge score neerzetten omdat ik rond de tijd van de readathon (11 augustus - 16 augustus) helaas maar weinig vrije tijd heb, en ook ben ik een slome lezer. Maar dat zien we dan wel weer, doe jij ook mee aan de Ohmybookathon?


En alsof 1 zo'n soort 'event' nog niet genoeg is in een voor mij drukke maand waarin ik ook nog 2 weken op vakantie ga, doe ik ook nog mee aan de Throne of glass serie read-a-long. We lezen ter ere van de release van Empire of Storms van Sarah J. Maas op 6 september de hele serie. Het programma is als volgt:
Throne of Glass + Crown of Midnight start: 15 augustus eind: 21 augustus
Heir of fire start: 22 augustus eind: 28 augustus
Queen of Shadows start: 29 augustus eind: 5 september
Empire of Storms start: 6 september eind: 18 september
Aangezien het wel een strak schema is weet ik niet zeker of het mij helemaal gaat lukken om deze readalong te volgen, maar dat zie ik dan ook wel weer, ik ga denk ik in ieder geval wat eerder beginnen. Doe jij ook mee?


En dan nu de boeken die ik voor mijzelf ook nog wil gaan lezen. Allereerst wil ik wel graag beginnen aan Carry on van Rainbow Rowell, aangezien ik speciaal voor dat boek Fangirl ben gaan lezen, waar ik trouwens geen spijt van heb hoor.

Ook wil ik graag beginnen aan het tweede boek uit de Angelfall serie, namelijk Penryn & de nieuwe wereld van Susan Ee.

Afgelopen maand kreeg ik Unplugged van Donna Freitas binnen, en die wil ik eigenlijk ook wel graag uitlezen deze maand, maar ik denk dat ik dit boek alleen ga lezen als ik tijd over heb.


Al een dikke maand gelezen was ik begonnen aan Mij niet gezien Meg Rosoff, ondanks dat ik nog niet heel ver ben in het boek denk ik wel dat ik het zo uitlees, dus een perfect boek voor de Ohmybookathon wat mij betreft.

Ik doe ook mee aan de 7days reading challenge op Hebban. Daarvoor moeten we iedere maand 1 bepaald boek lezen. Mede doordat ik pas op de helft van het jaar ben ingestapt heb ik er nog geen enkel boek van gelezen. Mij niet gezien is het maandboek voor juni, en Unplugged is voor augustus. Eigenlijk wil ik de maand dan ook nog het januari boek Anna van Niccolò Ammaniti lezen.

En last but not least ben ik ook nog bezig in een audiobook van De hongerspelen van Suzanne Collins. Ik hoef hier nog maar 2 uurtjes van, dus hier ben ik niet extreem veel tijd meer aan kwijt.

Ik wil deze maand dus 9 boeken gaan lezen. Ik denk niet dat het mij gaat lukken om alle 9 te lezen, het klinkt op dit moment heel onhaalbaar. Als ik het wel haal om alle 9 boeken te lezen, betekent dat dat ik nog maar 1 boek hoef te lezen om mijn Goodreads challenge te voltooien! Wat gaan jullie lezen deze maand? En doen jullie ook mee aan de Ohmybookathon, Throne of glass serie read-a-long en/of de Hebban 7days reading challenge?

4 opmerkingen:

  1. Ik doe alleen een buddy read deze maand voor twee boeken. De readathon valt precies in de periode dat ik uitgerekend ben dus trekt het me weinig om dan mee toe doen, haha. Hopelijk lukt het je al of de meeste van deze boeken te lezen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp helemaal dat je niet meedoet! Ik wens jou en je kindje veel gezondheid!

      Verwijderen
  2. Ik doe ook mee aan de Ohmybookathon; ik kijk er nu al naar uit :D Daarnaast heb ik me ook ingeschreven voor de 7 Days Reading Challenge op Hebban, maar ik weet nog niet zeker of ik die ga volbrengen. Er zitten veel boeken bij die me echt totaal niet aanspreken - en om die nu tegen mijn zin te gaan lezen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb bij de 7 Days Reading Challenge inderdaad ook wel een aantal boeken zitten waarvan ik niet zeker weet of ik ze wil lezen. Ik weet dus ook niet of ik het ga voltooien, ik pak toch sneller een ander boek dan die van de reading challenge..

      Verwijderen

Related Posts with Thumbnails