maandag 29 augustus 2016

Boek recensie: Vuurvogel


Titel: Vuurvogel   |   Auteur: Nancy Mostrey   |
Uitgever: Uitgeverij Clavis   |   Bladzijden: 157   |
Beoordeling: 4 / 5   |   Goodreads   |   Hebban   |

Het was weer eens zover, ik koos weer een boek uit op zijn cover. Ik vind het echt een mooi landschap met een heel mooie lucht. Doordat het geen dik boek is, en het dus geen groot obstakel was voor mijn TBR kon ik het boek niet laten liggen.

Brandwonden

Dit is een boek in samenwerking met Stichting Brandwonden, en gaat dus ook over een meisje met heftige brandwonden.
In dit verhaal lees je hoe Emilie haar leven weer probeert op te pakken na een traumatische brand op de boot. Haar vriend is daarbij omgekomen, en ze heeft zelf behoorlijke brandwonden opgelopen. Maar het leven gaat door, en Emilie zou toch moeten leren leven met de huidige situatie en haar verminkte lichaam.

Mijn mening 

Vanaf de eerste pagina weet je gewoon al dat het een zielig verhaal gaat worden. Je voelt gewoon een grote ramp aankomen. In het begin weet je niet wat er precies is gebeurt, het enige wat je weet is dat er iets heftigs is gebeurt. Na een tijdje wordt er pas verteld wat er is gebeurt. 
Om eerlijk te zijn vond ik dit een beetje een teleurstelling. Er werd zo dramatisch naartoe gewerkt, en wanneer je dan eindelijk op het moment bent, komt het niet zo hard aan. Het is niet zo dat de gebeurtenis zelf niet erg is, want Emilie haar vriend is dood, en dat is natuurlijk super erg! Maar naar mijn mening had ik te weinig binding met haar vriend om het écht hartverscheurend te vinden op dat moment.

Daarentegen kreeg ik wel bijna tranen in mijn ogen van de hoofdpersoon Emilie. Haar gevoelens worden zo ontzettend mooi en goed beschreven. Ik kon mij ontzettend goed in haar verplaatsen, en daardoor las dit boek ook echt ontzettend vlot. Ik begon met lezen, en ineens was ik 50 bladzijden verder. 

Ik vond dit echt een prachtig boek. Nancy heeft de gevoelens allemaal zo goed omschreven. En ook heeft ze erg leuke personages gebruikt. Ik wil uit deze personages Lore graag nog even uitlichten, want wat is zij een geweldige vriendin! Ze steunt Emilie voor de volle 100%. Ze geeft haar de steun die je verwacht van een vriendin, en ik ben blij dat Nancy het verhaal niet nog dramatischer heeft gemaakt. Naar mijn gevoel heeft Nancy de perfectie hoeveelheid van ieder thema toegevoegd om dit verhaal goed te maken.


Conclusie

Ik vond het erg fijn om over Emilie te lezen. Ze maakt een grote karakterontwikkeling in dit verhaal, en daar hou ik persoonlijk erg van. Ik vind het heel dapper hoe ze langzamerhand haar leven weer op pakt. 
Ik vind het echt een perfect geschreven boek, zeker omdat het een kijkje geeft in het leven van iemand met brandwonden. Het zette mij toch even aan het denken. En het was erg fijn om over zo'n dapper personage te lezen, want doordat ik me zo met Emilie verbonden voelde begon ik mijzelf af te vragen of ik even dapper zou zijn als haar, of ik zelf ooit nog mijn kamer uit durfde te komen met zulke brandwonden. Maar doordat zij zo'n dappere meid is sleurt ze me gewoon door het verhaal heen, richting haar happy-ending. 

Na het lezen van dit boek kan ik jullie maar 1 tip mee geven, namelijk wees voorzichtig met vuur! Ik gun niemand deze pijn.

1 opmerking:

  1. Ik had dat winx club poppetje ook van zon magazine xDD (leuke review ♥)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails