maandag 22 augustus 2016

Boek recensie: Bibliotheek der Zielen


Titel: Bibliotheek der Zielen (Miss Peregrine's Peculiar Children #3)   |   Auteur: Ransom Riggs   |
Uitgever: Uitgeverij Kluitman   |   Bladzijden: 307   |
Beoordeling: 4,5 / 5   |   Goodreads   |   Hebban   |

Na het lezen van de vorige delen moest ik natuurlijk ook snel in het laatste boek van de serie beginnen. En ik zeg het je alvast, dit is echt mijn favoriet uit de serie. Toen ik het boek alleen al vast had gaf het mij al het gevoel dat het een goede serie finale zou worden!
*Mocht je deel 1 of 2 uit deze serie nog niet hebben gelezen, dan raad ik je aan om deze boeken eerst te lezen voordat je de recensie leest. Tenzij je van spoilers houdt natuurlijk...

Devil's Acre

Jacob Portman ontdekt een krachtige nieuwe gave. Maar nog voor hij die echt onder controle heeft, moet hij al op een reddingsmissie vertrekken. Samen met Emma Bloom, het meisje dat vuur kan maken met haar handen, en de pratende hond Addison probeert hij zijn bijzondere vrienden te redden uit een zwaarbewaakt fort.

Het drietal reist van hedendaags Londen naar Devil’s Acre, de ellendigste achterbuurt die Engeland ooit heeft gehad. En uitgerekend op deze afgrijselijke plek wordt de laatste strijd geleverd. De strijd die het lot bepaalt van de bijzondere kinderen én hun geliefde schoolhoofd mevrouw Peregrine.


Mijn mening

Alleen bij het vasthouden van dit boek kreeg ik al het gevoel dat dit boek een goede serie finale ging worden. Iedere keer kreeg ik een energie door die mij vertelde dat dit een goed boek ging worden, en daardoor ben ik het natuurlijk maar snel gaan lezen!

Over het vorige boek zei ik dat het verhaal een beetje snel afgerond vond voelen. Maar dit keer vond ik het gewoon perfect. De foto's pasten weer net zoals in het eerste boek precies in het verhaal, en het boek was natuurlijk weer net zo mooi vormgegeven als de vorige delen. 

Eigenlijk kan ik niet veel nieuws in deze recensie vertellen, ik vind het gewoon echt een geweldig einde. Er is veel spanning, en er wordt veel rondgereisd. Als je de eerste twee boeken leuk vindt, dan vind je deze denk ik zeker weten ook leuk! Ik vind dat deze serie een heel originele vormgeving heeft, maar ook het verhaal vind ik erg origineel en leuk.


In deze recensie ga ik niet op de inhoud van het boek in, ik heb daarom ook de beschrijving van het boek van GoodReads overgenomen, omdat dit een verhaal is die je echt zelf moet gaan ontdekken. De kinderen komen op zulke mooie plekken, en beleven een hele hoop spannende dingen. En ik denk dat het verhaal je de leukste leeservaring geeft als je niet weet wat er gaat gebeuren, maar dat je gewoon wordt meegesleept in het avontuur. Want dat is dit boek een avontuur, en ze komen echt van alles tegen.

In het boek worden ook veel dingen extra uitgelegd. Zo krijg je meer informatie over dingen die in de eerdere boeken vaag werden gehouden. Daardoor voelt het boek ook echt als een laatste deel, omdat de vragen van de lezer, en van de hoofdpersonages worden beantwoord. Na het lezen van alle drie de delen vind ik dat ik mag zeggen dat Ransom Riggs een heel goede schrijver is, die een hele mooie, leuke en spannende wereld kan creëren. 

Conclusie

Dit is wat ik echt verwacht van een serie finale! Het verhaal voelt nu echt afgerond, en naar mijn gevoel is er geen vierde deel meer nodig. 
Als ik achteraf terug denk aan het boek, dan denk ik wel eens van 'is er niet té veel gebeurt in dit boek?'. Want geloof me er gebeurt aardig wat in dit verhaal, maar op het moment zelf is dat totaal niet het geval en zit je op het puntje van je stoel te lezen. 
Ik kan alleen maar positief zijn over dit boek, misschien lijkt het een hele opgave om zo'n dik boek door te worstelen, maar wat mij betreft had ik daar totaal geen moeite mee. 

1 opmerking:

  1. Ik vond deze serie ook echt geweldig! Zeker een aanrader. Het derde boek vond ik ook het leukst omdat er weer nieuwe personages in voor komen. In ieder deel maak je weer kennis met nieuwe personages en ik had niet verwacht dat dit ook zou gebeuren in de bibliotheek der zielen. Wauw wat ben ik dol op dit boek. Ik vind het wel jammer dat er geen vierde boek komt omdat ik best wel meer leesuren aan deze serie wou besteden. Maar als je kijkt naar de afronding van het verhaal, is er zeker geen vierde deel nodig. Ik blijf alleen nog met een vraag in mijn hoofd zitten. Wat is er gebeurd met alle bijzonderen van wie de ziel half werd opgezogen? Zoals peter-en-joel, joel-en-peter en Melina.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails