maandag 27 juni 2016

Boek recensie: De Vijfde Golf


Titel: De Vijfde Golf (De Vijfde Golf #1)
Auteur: Rick Yancey
Bladzijden: 457
Beoordeling: 5 / 5
Goodreads

De hype rond dit boek is inmiddels al wel wat over. Maar toch wilde ik dit boek nog ontzettend graag lezen. Dus een tijdje terug ben ik er ein-de-lijk aan begonnen, en ik ga er niet om heen draaien, maar wat vond ik dit een leuk boek!

De eerste golf: alle elektriciteit valt uit
De tweede golf: een enorme tsunami
De derde golf: een afschuwelijke epidemie
De vierde golf: achterdocht: wie kun je nog vertrouwen?


Aliens veroveren de wereld

In dit boek veroveren aliens de wereld, en willen ze de mensheid uitroeien door middel van de 4 golven. Het enige wat Cassie doorzettingsvermogen geeft om te overleven is de belofte die ze met haar broertje heeft. Ze heeft haar broertje beloofd dat ze hem zal redden van de militaire basis, en ze is voorlopig niet van plan om deze belofte te breken.
Dan ontmoet Cassie Evan, hij kon wel eens haar beste hoop zijn om haar broertje te redden. Er is alleen 1 probleem, is hij wel te vertrouwen? Staat hij wel echt aan haar kant?

Mijn mening

Wauw wauw wauw! Dit was echt zo'n boek waarvan je dacht 'Aah ik wil weer verder lezen' als je hem weg had gelegd. Ik keek er iedere keer weer naar uit om dit boek verder te lezen. Naar mijn mening heb ik het boek niet heel snel gelezen. Om het verhaal een beetje goed te volgen moest ik mijn gedachten er wel bij houden. Maar dit vond ik totaal niet vervelend, ik vond het namelijk een heel sterk verhaal, ik werd ook helemaal in de wereld van Cassie opgeslokt.

In het begin vond ik het boek wel erg onduidelijk af en toe, de verhalen over de Anderen waren erg vaag, maar langzamerhand kwam je steeds meer te weten over de Anderen waardoor het plaatje toch compleet werd. Ik had wel veel moeite met de perspectief wisselingen in het begin, ik heb een paar keer een stuk gelezen zonder dat ik wist wie dit nou vertelde. Dat irriteerde mij wel erg, want ik wilde heel graag weten vanuit welk perspectief ik nou las, ik had echt het gevoel alsof ik een groot deel miste.


Conclusie

Ondanks dat je wel erg goed moet opletten bij dit boek, vond ik het wel echt een ge-wel-dig boek. Dit zijn het soort boeken waardoor je weer wilt gaan lezen, dit boek heeft mij regelrecht uit mijn leesdip getrokken. Na het lezen van dit boek had ik ook gewoon echt het gevoel dat ik een goed boek had gelezen, met een goed verhaal, en met goed uitgewerkte personages. Dit boek komt zeker in mijn top 10 favoriete boeken, waarschijnlijk zelfs wel in de top 5!

"Een boek dat nog wel een tijdje in je gedachten blijft." 

6 opmerkingen:

  1. Ik ben echt super fan van The 5th Wave en ik word altijd blij van positieve recensies van de mensen die de boeken nieuw ontdekken. Heb je het vervolg ook al gelezen? Zelf moet ik alleen deel drie nog, maar ik wil eigenlijk niet beginnen met lezen omdat ik niet wil dat de serie voorbij is..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa ik ben ook een enorm fan van The 5th Wave! Ik heb de oneindige zee ook al gelezen ja, die vond ik net iets minder, maar nog steeds heel leuk!
      Helaas heb ik deel drie nog niet, maar die lijkt me wel erg leuk, wel echt jammer dat de serie dan over is inderdaad :(.
      Heb jij de film ook gekeken?

      Verwijderen
  2. Ik moet dit boek nog steeds lezen damn :OO ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laatst heb ik de film gezien dus ben ik wel erg benieuwd naar het boek. Fijne review! Ik zal het zeker gaan lezen :) groetjes Bodil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de film nog niet gezien! Ik wil hem wel heel graag zien! Hij was wel leuk zeker? :)

      Verwijderen

Related Posts with Thumbnails