maandag 13 juni 2016

Boek recensie: Het Onmogelijke Leven


Titel: Het Onmogelijke Leven
Auteur: Kate Scelsa
Bladzijden: 360
Beoordeling: 4 / 5

Dit boek schijnt een perfect boek te zijn voor de fans van het boek 'Het Leven Van Een Muurbloem'. En natuurlijk heb ik ook dit boek nog nooit gelezen. Eigenlijk ben ik al wel eens in dit boek begonnen, maar ik heb het nog nooit uitgelezen. Ik moet echt vaker bekende boeken gaan lezen, want ik noem erg vaak van die boeken die bij elkaar passen, maar dan heb ik er 1 weer niet van gelezen... 

Buitenbeentjes

Dit boek wordt verteld vanuit 3 perspectieven, namelijk vanuit die van Mira, Jeremy en Sebby. Mira begint haar schooljaar op een nieuwe school, en daar wordt ze vrienden met Jeremy. Mira is een heel creatief persoon, en heeft ook een 'aparte' kledingstijl vergeleken met de rest. Jeremy is een heel verlegen maar wel creatieve jongen. Hij sluit zich erg af van de andere mensen, na een incident dat zijn laatste schooljaar helemaal heeft verpest. In principe zijn ze een beetje de buitenbeentjes.
En ook Sebby is een buitenbeentje, hij is de gay best friend van Mira. Ondanks dat hij het in zijn pleeggezin niet altijd even makkelijk heeft, hebben Mira en Sebby het altijd goed als ze samen zijn.

Mijn mening

Wauw! Wat vond ik dit een mooi boek om te lezen, ik hou echt ontzettend van de karakters, doordat je ook steeds van perspectief wisselt ben ik van alle 3 de personages gaan houden. 
Het is heel mooi om te lezen hoe hun vriendschap hun helpt door de mindere dagen in hun leven. 
Ook vond ik de karakter ontwikkelingen in dit boek erg leuk. Ze begonnen alle 3 heel sterk, zeker gezien hun verleden, en Mira en Jeremy eindigden zelfs alleen nog maar beter! Daarentegen worstelt Sebby heel erg met zichzelf in dit verhaal, en eindigt hij juist zwakker. En dat terwijl Sebby mijn favoriete personage uit dit boek is! :(

Nu we het toch over het einde hebben.. Wow het einde, ik bleef met zoveel vragen zitten, en ik wil super graag weten hoe het verder zal gaan met de personages, zullen ze voor de rest van hun leven gelukkig zijn? Wat is er gebeurt met Sebby? etc. etc...

Ik vond het ook erg leuk om te lezen over de creativiteit van vooral Mira en Jeremy in deze boeken. Waarschijnlijk ook doordat ik het zelf erg leuk vind om een beetje creatief bezig te zijn. 
Zo draagt Mira best wel bijzondere outfits, en knutselt ze zelf ook wel eens wat aan haar outfit. Kate Scelsa beschrijft haar outfit altijd heel duidelijk, dus je zou zo haar outfit kunnen namaken of tekenen of iets dergelijks (wat me een leuk plan lijkt voor de volgende keer dat ik dit boek lees!)


Conclusie

Ik vond dit een erg leuk verhaal over vriendschap, over liefde, over verdriet, over geluksmomenten en over creativiteit. Dit verhaal was erg lief, en krijgt van mij 4 dik verdiende sterren.Ik kan helaas niet te veel over het verhaal vertellen, omdat ik het anders verklap, maar 1 ding kan ik wel vertellen, en dat het geweldig is! Het boek leest ook erg vlot, en het is gewoon een erg leuke contemporary. Ondanks dat ik een hekel heb aan boeken herlezen, zou dit nog wel eens een boek kunnen zijn dit ik later nog een keer lees!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails