woensdag 22 juni 2016

Currently reading


Aangezien ik naar mijn mening nu wel aardig wat boeken 'tegelijk' lees, leek het me leuk om een artikel te maken over de boeken die ik op dit moment lees. Eerder las ik eigenlijk nooit meerdere boeken, ik ging voor één verhaal per keer. Maar nu vind ik het juist fijn om meerdere boeken tegelijk te lezen.

Waarom ik het fijn vind om meerdere boeken tegelijk te lezen?

Omdat het bij mij een leesdip voorkomt. Ik ben iemand die altijd heel moeilijk in het verhaal komt. Zoals bij het boek Rode Koningin, ik vond het boek aan het begin helemaal niks, maar toen ik het uitgelezen had bestempelde ik het als 1 van mijn favorieten. 
Doordat ik verschillende boeken tegelijk lees, kan ik als ik het begin van een verhaal niet zo leuk vind, dit boek wegleggen en verder gaan in een boek waar ik al meer uit heb gelezen. 
Als ik dan geen tweede boek had gehad, had ik het eerste boek weggelegd, en was ik er waarschijnlijk pas een week later weer aan begonnen.

Welke boeken lees ik?

Ik lees momenteel Lobsters van Tom Ellen. Ik heb eigenlijk niet zoveel te vertellen over dit boek, ik moet nog ongeveer 100 bladzijden van dit boek lezen. En ik vind het tot nu toe wel een leuk boekje.
Ook lees ik nog steeds het eerste deel uit de Shopaholic serie van Sophie Kinsella. Naar mijn mening is het een eeuwigheid geleden dat ik begon aan dit boek. Ik vind het boek wel leuk, maar niet op zo'n manier dat ik maar door en door wil lezen.
Ook ben ik gister begonnen aan Angel Fall van Susan Ee, ik heb alleen nog maar de eerste 20 bladzijden gelezen, dus ik weet nog niet of het een leuk boek is. Ik vind het tot nu toe wel veel op de Vijfde Golf boeken lijken.
Ik lees ook het eerste boek van Twilight door Stephenie Meyer momenteel. Omdat het tweede boek Nieuwe Maan deze week al wordt bezorgd bij mij, vond ik het snel tijd dat ik het eerste boek ging lezen.
Ook wil ik vandaag nog beginnen aan het boek Moord Op De Treinhalte van Joop van Riessen. Van dit boek ga ik waarschijnlijk iedere dag 1 hoofdstuk lezen, dat zou betekenen dat ik het boek over 22 dagen uit heb.
Eigenlijk wil ik 1 deze dagen ook nog beginnen aan het boek De Gever van Lois Lowry, maar ik denk dat ik pas nadat ik Lobster heb gelezen begin aan dit boek.
En last but not least luister ik op dit moment ook nog naar een audio boek van De Hongerspelen van Suzzane Collins. Ik vind het erg fijn om naar een audio boek te luisteren terwijl ik in de zon lig, alleen was het de afgelopen tijd helaas slecht weer, en kon ik dus niet in het zonnetje naar De Hongerspelen luisteren, maar volgens mij komt er gelukkig weer mooi weer aan! Ik kijk er in ieder geval naar uit.

Lezen jullie ook meerdere boeken tegelijk, of lezen jullie altijd maar 1 boek?
Laat het me weten in de reacties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails