woensdag 8 juni 2016

Young adult book tag


Ik kwam deze tag een paar dagen terug tegen op de blog Kwante In Wonderland, en toen leek het mij ook leuk om deze tag te doen! Dus daarom ga ik vandaag 10 vragen beantwoorden in dit bericht over Young Adult boeken. Ondanks dat ik nog niet heel veel boeken heb gelezen in mijn leven, ga ik proberen alle vragen te beantwoorden!


1. Wat is je favoriete personage uit een young adult boek?

Pff.. Het begint gelijk al met een lastige vraag! Ik denk dat ik dan ga voor Iko uit The Lunar Chronicles, Maar ook Thorne vind ik een leuke personage.. Iko vind ik vooral erg schattig, en Thorne is grappig.
"Is she blushing? She sounds like she's blushing."
"She's blushing," Thorne confirmed, shuffling the cards. "Actually, Wolf is also looking a little flustered--”
― Marissa Meyer, Cress


2. Welk young adult boek is naar jouw mening het beste verfilmd?

Ik geloof dat ik maar 3 films heb gezien waarvan ik het boek ook heb gelezen, en dat zijn If I Stay, The Fault In Our Stars en The Hunger Games. En om eerlijk te zijn vond ik dit alle 3 erg leuke films. Als ik echt moet kiezen zou ik denk ik gaan voor The Hunger Games, alhoewel ik If I Stay ook erg goed vond.

3. Hoeveel delen zou jouw ideale serie tellen? 

2 of 3, als er meer delen zijn duurt het me altijd te lang, ook al is het wel leuk om veel te kunnen lezen over leuke personages...


4. Wat is je favoriete young adult boek van Nederlandse bodem?

Ik heb in totaal maar 2 boeken van Nederlandse bodem gelezen, en dat waren Het Eiland van S.J. Paul en Boy 7 van Mirjam Mous. Ik vind Boy 7 de leukste van deze 2, ik vind dat echt een geweldig boek!


5. Welk young adult boek wordt naar jouw mening ondergewaardeerd? 

Nadat ik een kijkje heb genomen op mijn GoodReads ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn mening wel aardig overeenkomt met de gemiddelde beoordelingen


6. In welke fictieve wereld zou jij wel een dagje willen doorbrengen?

Ehmm.. De omgeving waarin Dingen die we zeker weten van Jessi Kirby zich afspeelt vind ik wel erg mooi. Alleen is deze wereld niet erg fictief, maar het lijkt me alsnog wel een heel leuke vakantie bestemming!


7. Aan welke personage heb je een hekel?

Koningin Levana uit The Lunar Chronicles, ik vind haar erg op Peter Pan uit Once Upon A Time lijken, beide verprutsen ze iedere keer de mooie momenten weer met hun kwaad. Ze zijn beide zo vals.


8. Waar koop je meestal je boeken?

Nou, ik heb niet zoveel boeken, dus ik heb ook geen vaste plek.


9. Welk onderwerp zie je het liefst terug in een boek?

Op dit moment vind ik boeken waarin de hoofdpersoon in opstand gaat tegen de koning(in) (of wie de leiding dan ook maar heeft) erg leuk. Meestal gaat dit samen met fantasy wat ik een geweldige combinatie vind! En ook vind ik het erg leuk om over gecompliceerde liefde te lezen.


10. Van welk boek moeten ze echt een film maken?

Rode Koningin!! Rode koningin!! Rode koningin!! Rode koningin!!!!
Ja, een film van Rode Koningin van Victoria Aveyard zou echt geweldig zijn!



Dit was de Young adult book tag alweer! Mocht je deze tag ook erg leuk vinden, vul hem dan ook in op je site of iets dergelijks, en anders hieronder in de reacties!

2 opmerkingen:

  1. Leuk ingevuld! De Lunar Chronicles moet ik echt nog eens gaan lezen, zelfs als jongen wordt dit boek mij nog vaak aangeraden. Mirjam mous heeft pas een nieuw boek uitgebracht, daar ben ik zo benieuwd naar! Helemaal omdat ik Boy 7 heb gelezen en die ook heel gaaf vond :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk ingevuld! Ja Red Queen zal zeker een interessante film kunnen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails