vrijdag 22 juli 2016

Boek recensie: Aan alle jongens van wie ik hield


Titel: Aan alle jongens van wie ik hield (To all the boys I've loved before #1)  |  Auteur: Jenny Han  |
Uitgever: Moon Uitgevers  |  Bladzijden: 320  |
Beoordeling: 4,5 / 5  |  Goodreads  |  Hebban  |

Vandaag wil ik als eerste mijn complimenten geven voor de cover, ik vind het echt een mooie foto! Ik ga ervan uit dat het meisje op de cover Lara Jean moet voorstellen, maar om eerlijk te zijn stel ik Lara Jean me heel anders voor, met bruinblond haar bijvoorbeeld.


Liefdesbrieven

Lara Jean is al op een aantal jongens verliefd geweest, maar iedere keer liep dit op niets uit. Om deze liefde af te sluiten schrijft ze een brief naar deze jongen, hierin lucht ze haar hart. Als ze dan uitgeschreven is adresseert ze de envelop, doet hem dicht en stopt hem weg in een doos waar alle andere brieven ook in liggen.
Maar op een dag zijn al haar brieven ineens verzonden! - Awkwaaard -



Mijn mening

Dit boek is wel anders dan dat ik het had verwacht, ik had verwacht dat de brieven echt een heel grote rol zouden spelen in dit verhaal, maar uiteindelijk was dit meer een sub onderwerp. Het boek ging uiteindelijk alleen maar over twee jongens die de brieven hadden gekregen, de andere jongens bleven wat op de achtergrond.
Ondanks dat ik het verhaal dus heel anders had verwacht vond ik het nog wel een leuk boek, maar het had mij ook erg leuk geleken als het verhaal wat meer op de brieven had gefocust. Want het boek leek mij vooral erg leuk door de brieven, het idee van de brieven liet het boek er tussenuit springen voor mij, dus dat was een kleine teleurstelling.

Ik heb er wel echt een eeuwigheid over gedaan om dit boek uit te lezen. Ik vond het verhaal maar traag afspelen, en ik had niet veel behoefte om het verhaal uit te lezen. Als ik het boek dan aan het lezen was had ik na een aantal pagina's wel weer even genoeg van het verhaal. En ik had moeite om het boek weer op te pakken nadat ik even was gestopt ermee, ik koos sneller een ander boek dan dit boek. Ook was dit niet een boek waarvan ik dacht 'Ik wil nu zo snel mogelijk naar huis, om het boek verder te lezen'. En eigenlijk vind ik dat wel vreemd omdat ik het boek wel 4,5 sterren geef.

Ook wil ik nog even praten over het einde. Ik vond het einde maar een beetje snel afgerond. En om eerlijk te zijn hoopte ik op een leuker einde. Ik hoopte letterlijk en figuurlijk op vuurwerk, of een middernachtzoen. Maar je zult toch echt even het boek moeten lezen om dit te begrijpen denk ik. Want ik ga het niet duidelijker vertellen omdat ik jullie dan spoil.

Maar wat vind ik de personages in dit boek leuk! Ik leefde gelijk met Lara Jean mee. Maar ook de andere personages vond ik erg leuk, er was geen personage waarbij ik het gevoel had dat deze overbodig was, of dat zijn karakter helemaal niet paste. Ik denk dat ik dit boek ook zo leuk vind door mijn liefde voor de personages.


Conclusie

Dit is een boek wat heel makkelijk leest, met een aantal hilarische momenten. Ik vond het een leuk boek, maar er zijn nog wel een aantal puntjes die ik zou willen veranderen. Maar doordat het zulke leuke personages heeft, en het een lekker luchtig boek is, vind ik het het lezen zeker wel waard!
In september komt het tweede deel in het Nederlands uit deze zal 'PS Ik hou nog steeds van je' heten. Ik ben wel van plan om dit boek te gaan lezen. Maar waarschijnlijk zal het voorlopig niet bovenop mijn wenslijstje staan, maar dat komt ook doordat er zoveel leuke boeken uitkomen!

"Een lekker luchtig boek" 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails