woensdag 27 juli 2016

Currently reading tag


Ik ben deze tag al bij verschillende boekenbloggers voorbij zien komen, dus daarom leek het mij ook leuk om deze tag in te vullen. Deze tag bestaat uit 10 vragen over hoe en wat ik lees. 
Lijkt jou dit ook een leuke tag? Twijfel dan niet om hem ook in te vullen!

1. Lees jij liever 1 boek of lees jij vaak liever meerdere boeken door elkaar?

Eerst kon ik er echt niet tegen om meerdere boeken tegelijk te lezen. Maar nu vind ik het zelfs fijn om verschillende boeken tegelijk te lezen. Dit voorkomt bij mij echt een leesdip, omdat ik vaak echt moeilijk in een boek kom. Doordat ik verschillende boeken tegelijk lees ben ik bij het ene boek aan het begin van het verhaal, en bij het andere in het midden. Daardoor is het makkelijker om over 'het wat minder leuke gedeelte' heen te komen.

2. Als jij meerdere boeken door elkaar leest, hoe beslis je dan wanneer je gaat switchen van boek? 

Meestal pak ik gewoon het boek waar ik op dat moment het meeste zin in heb, maar af en toe kies ik ook wel een boek omdat ik die binnen een bepaalde tijd uit wil hebben.
Maar stel dat ik op een middag ga lezen, dan ga ik nooit eerst het ene boek lezen, om daarna daar in te stoppen, om in het andere boek te gaan lezen. Ik vind het ook altijd lastig om aan een nieuw boek te beginnen op dezelfde dag dat ik een ander boek heb uitgelezen. 

3. Switch jij ooit van boekenlegger als je deels door het boek heen bent?

Nee, eigenlijk nooit. Als dit gebeurt is het vaak omdat ik de boekenlegger dan kwijt ben. En daarbij heb ik ook maar een paar mooie boekenleggers, en gebruik ik nog steeds vaak een gewoon wit papiertje.

4. Waar laat jij het boek dat je nu aan het lezen bent?

Dat boek ligt meestal gewoon op mijn kamer. Ook als ik stop met lezen, dan breng ik het boek weer terug naar mijn kamer. Ik laat het boek eigenlijk nooit in de woonkamer liggen, ook als ik 's avonds misschien weer verder wil gaan in het boek, dan laat ik het ook niet beneden liggen.

5. Wanneer lees jij het meeste?

Op een zomerse middag in de tuin, lekker in het zonnetje, terwijl ik ook nog een beetje bruin probeer te worden.

6. Hoelang lees jij vaak achter elkaar?

Gemiddeld kom ik denk ik vaak maar op 1 uur uit, ik ben echt slecht in concentratie vast houden. Maar heel af en toe lukt het me wel om langer achter elkaar door te lezen, gisteren las ik zelfs nog 3 uur achter elkaar!

7. Lees jij je hardcovers met dustjackets erom of haal je die eraf?

Om eerlijk te zijn heb ik maar 1 hardcover met dustjacket, dus ik heb er niet ontzettend veel ervaring mee. Maar dat boek las ik liever met het dustjacket eraf, ik vond het anders zo glad, en het schoof een beetje. Ook vond ik het boek zonder dustjacket erg fijn in je handen liggen, dus dat was nog een goede reden om de dustjacket eraf te halen.


8. In welke positie zit/lig jij als je leest?

Ehm ik zit of ik lig.. Zijn er nog andere houdingen? Staand lijkt me erg vermoeiend.. Wel zou ik af en toe willen dat ik op mijn rug liggend zou kunnen lezen zonder dat mijn armen moe werden van het boek omhoog houden.

9. Neem jij het boek dat je nu aan het lezen bent overal mee naartoe?

Nee totaal niet, ik hoor vaak mensen die bijvoorbeeld in het park of in de trein gaan lezen, maar zo'n iemand ben ik totaal niet. Zoals ik al zei heb ik maar weinig concentratie, dus ik hou het maar even vol om te lezen met mensen om mijn heen. Ook voel ik mij best wel ongemakkelijk als ik in het openbaar lees, herkent iemand dat? 
Een paar dagen terug zou ik lezen tijdens een autorit van 2,5 uur heen en 2,5 uur terug, ik heb uiteindelijk maar 1 heel hoofdstuk van Fangirl gelezen, oeps..

10. Hoe vaak update je je voortgang van het boek dat je nu aan het lezen bent op Goodreads?

Een aantal maanden terug plaatste ik heel vaak mijn reading progress, maar tegenwoordig zet ik het boek ook wel in 1 keer als gelezen neer. Ik ben niet heel erg actief meer op Goodreads, nooit geweest ook. Ik heb volgens mij nog nooit een recensie op Goodreads geplaatst, ik gebruik alleen de sterren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails